יום רביעי, 30 במאי 2012

פיתוח אפליקציות

בעולם טכנולוגי המשתנה ללא הרף, שירות בניית אפליקציות טוב הוא זה שיסייע לך להתאים את עצמך לטכנולוגיה העדכנית ביותר, לפנות אל קהל היעד שלך מכל פלטפורמה, ולהישאר תמיד הכי מעודכן, צעד אחד לפני המתחרים
פיתוח אפליקציות היא שירות הכרחי במציאות בה הטכנולוגיה המודרנית משנה את העולם ללא הרף, הופכת אותו על פניו ואז הופכת אותו שוב. עד תחילת שנות התשעים טלפונים סלולריים היו עצומים בגודלם, מסורבלים, ונחלתם של אנשי עסקים בלבד. באמצע שנות התשעים אינטרנט הייתה רשת אקסקלוסיבית למביני דבר בלבד. בשנת אלפיים פרחו האינדקסים של הפורטלים המקומיים, ומי בכלל שמע על גוגל, שנכנס לשוק רק ב-2001. ב-2006 נכנסה רשת הפייסבוק לחיינו, ופתאום כולם, לא רק מכורי-מחשבים, החלו מנהלים את חייהם החברתיים ברשת. וב-2007 יצאה חברת אפל עם מכשיר האייפון, ומאז טלפון סלולרי שרק מדברים איתו הוא פשוט לא מספיק טוב. וההמצאה הבאה? היא נמצאת ממש מעבר לפינה.
בעולם כזה, עסקים שרוצים להישאר רלוונטיים חייבים להישאר עם יד על הדופק כל הזמן. מסיבה זאת, שירות בניית אפליקציות טוב הוא שירות שערכו לא יסולא בפז: זה השירות שיסייע לך להתאים את עצמך לטכנולוגיה העדכנית ביותר, לפנות אל קהל היעד שלך מכל פלטפורמה, ולהישאר תמיד הכי מעודכן, צעד אחד לפני המתחרים.
מה זה בכלל פיתוח אפליקציות?
בגדול, פיתוח אפליקציות הוא התהליך בו קורם עור וגידים רעיון מופשט כמו "אני רוצה שלקהל היעד שלי תהיה גישה מהאייפון". פיתוח אפליקציות יכול לשרת שלל מטרות - מיתוג מחודש, גידול בלידים, קטלוג מוצרים, הטבות מבוססות מיקום - ומתאים ליישום על כל כלי טכנולוגי, החל מטלפונים סלולריים מסוגים שונים, עובר במחשבים ניידים וכלה באתרי אינטרנט ספציפיים, כמו פייסבוק למשל.
בשוק קיימות עשרות חברות טכנולוגיות, המציעות שרותים של בניית אפליקציות, על בסיס מודולים קיימים, או על בסיס אפיון פרטני. האלמנטים אותם כולל הפיתוח, טיבו והמדיה אליה הוא מותאם משתנה כמובן בין נותני השירות השונים.
פיתוח אפליקציה – שלב אחר שלב
בגדול, התהליך המורכב של פיתוח אפליקציות מתחיל בשלב התכנון, בו יושבים נותני השירות עם הלקוח, ומגדירים מהי מטרת האפליקציה, לאיזה כלי היא תתאים (סמארטפונים מסוגים שונים, אייפד, פייסבוק וכדומה), ומה יהיה הקטליזטור שימשוך את הלקוחות להוריד את האפליקציה. מכאן, תעבור האפליקציה לשלב התכנון, ובו היא תוגדר מאלך ועד תו: כמה מסכים היא תכיל, איך יראו האייקונים, איפה ימוקמו הכפתורים, איך מנווטים בתוכה ועוד. השלב הבא של פיתוח אפליקציה הוא שלב העיצוב, שבדרך כלל יותאם לצבעי החברה, ללוגו שלה או ל- look & feel שלה. כלומר למסר שהיא רוצה לשדר לקהל לקוחותיה. לאחר שאושר העיצוב, תעבור האפליקציה אל המפתחים, מתכנתים אשר יכתבו את קוד האפליקציה, יבצעו עליו בדיקות ויוודאו שהוא עובד לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.
איך בוחרים נותני שירות בתחום בניית אפליקציות?
היות ושירות של בניית אפליקציות הוא שירות מורכב – רצוי מאוד לבחור בחברה אחת אשר תציע את כל השלבים של פיתוח אלפיקציה תחת קורת גג אחת. פיזור המשימה בין משרדי פרסום, מתכנתים ומעצבים עלולה ליצור מצב בו האפליקציה שלך נופלת בין הכסאות. כמובן, כדאי מאוד לראות דוגמאות ותיק עבודות של החברה, כדי לוודא שאתם מבינים זה את זה ונמצאים "באותו ראש" ברמת שרותי העיצוב והפיתוח.
בנוסף, כדאי מאוד לקחת חברה שבנוסף לשרותי פיתוח – יכולה להציע לכם גם שירות קידום ושיווק של האפליקציה. אין להקל ראש בשיווק וקידום האפליקציה, היות והוא שזה שבו נמדדת ההצלחה, הלכה למעשה. אחרי הכל, מה תועיל לכן אפליקציה בעלת עיצוב מרשים או ניווט נוח – אם לא תגיע אל אחוזים רבים של אנשים מתוך קהל היעד שלכם, שיורידו אותה ויעשו בה שימוש, בדרכם להפוך ללקוחות. פיתוח אפליקציה מושלם, אם כן, הוא זה שמציע לכם מטריה שלמה של שרותים, החל בשלב התנכון, דרך שלב הבנייה ועד שלב השיווק של האפליקציה.
יותר ויותר משתמשים עוברים לסמארטפון. כניסת הסמארטפון לשוק משתמשי הסלולר הגדירה מחדש את הטכנולוגיה הניידת ואפשרה למשתמשים נגישות למידע מכל מקום ובכל זמן Buildapp מתמחה בפיתוח אפליקציות לסמארטפון במגוון פלטפורמות:
אייפון, אייפד ו-אנדרואיד.
Buildapp מבצעת התאמה ובונה אתרים סלולרים חדשניים המאפשרים ללקוחות שלנו להתחרות ולנצח בשוק. אנו נאפיין, נעצב ונפתח את אתר האינטרנט הסלולארי האידיאלי עבור העסק שלך. במסגרת זו, נשתמש בכל היכולות והתכונות המיוחדות של הסמארטפון על מנת ליצור חווית גלישה סלולרית אופטימאלית - נוחה, קלה וידידותית למשתמש.
השיווק הסלולרי הופך להיות המדיום היעיל ביותר בעולם איתו ניתן להגיע לצרכנים באופן מדויק, והוא הולך וצובר תאוצה. אנחנו ב applitime מאמינים כי שיווק סלולארי אמיתי הוא בניית מערכת יחסים מתמשכת עם הצרכנים, ולכן כל מהלך של בניית קמפיין סלולרי או של קידום אפליקציות מתחיל אצלנו מתוך מעורבות המשתמש והנעתו לפעולה.
אחת הטעויות הגדולות באפיון של מפתחי תוכנה ואפליקציות רבים היא פנייה לא נכונה לקהל היעד מתבקש.
שוק האפליקציות כיום כולל מאות אלפי אפליקציות, שרק מיעוט מתוכן מצליח להצדיק את ההשקעה. פיתוח אפליקציה כיום היא איננה דבר כה יקר, ועלות פיתוח אפליקציה פשוטה ובסיסית מתחילה ב כ-10,000 ₪.
אפליקציות מסובכות יותר, העושות שימוש במאפיינים גראפיים מתקדמים, פיתוחן עשוי לעלות בערך כ-30,000 ₪ ואף יותר.
ועם זאת, בעולם האפליקציות קיימת חשיבות רבה לשיווק, שהוא גם יקר הרבה יותר מהפיתוח עצמו. כדי להתחרות בשוק האפליקציות, תצטרכו להשקיע בשיווק סכום נכבד שיכול להגיע ל-50 עד 100 אלף ₪. זו סקאלה רחבה ביותר, והדרך היחידה שבה תוכלו לכוון לצד הנמוך יותר שלה הוא באמצעות אפיון אפליקציה בצורה נכונה.
מה זה בעצם אפיון אפליקציות? ובכן, דמיינו לעצמכם שאתם מנסים לשווק מוצר מסוים לקהל יעד ספציפי. קחו לדוגמה, טאבלט חדש ויקר במיוחד. אפיון המוצר יתבצע בדיוק בהתאם לקהל היעד שלו - מכיוון שאתם פונים לקהל יעד ספציפי, במקרה זה איכותי, משכיל ובעל אמצעים, תעצבו את המוצר בצורה אליטיסטית ותדגישו את איכותו. תמהיל שיווק האפליקציות ימקד 80% מהמאמצים בקהל היעד, ואת שאר 20 האחוזים בקהלים נוספים.
כך, בדיוק, המצב בשוק האפליקציות. אפיון אפליקציה לאייפון חייבת להתבצע בהתאם לקהל היעד שלה- האם מדובר בקהל בוגר? צעיר? ילדים? האם זו אפליקציה עסקית? מכירתית? שירותית?
לכל אחת מהשאלות הללו, שכמותן יש בהמונים, יש השלכות רבות לאופן שבו תרצו לפתח את האפליקציה שלכם. אם אתם מכוונים לקהל יעד של נשים בגיל הזהב, תרצו לפתח את האפליקציה בצורה שתקרוץ להן, ותרצו למקד את השיווק בערוצי תקשורת שנשים בגיל הזהב קשובות אליהם.
שלב חשוב באפיון האפליקציה, היא ביצוע סקר שוק ולמידה על מידת התחרות הקיימת לאותה אפליקציה. אם מדובר באפליקציה שכמותה יש בעשרות, ייתכן שלא שווה לכם להיכנס לתחום ועדיף להתמקד בתחום נישתי יותר.
לאפיון האפליקציה השלכות מכריעות על האופן שבו האפליקציה צריכה להיות מעוצבת, וגם אופן השיווק שלה צריך להיות בהתאם לאפיונה. חסכו לעצמכם הרבה כאב ראש מאוחר, באמצעות חשיבה מרובה בהתחלה!
בעולם הסגור והתחרותי של האפסטור, קיימים מס' דברים שעליכם להקפיד עליהם אם אתם באמת רוצים להצליח. בעוד שתהליך פיתוח אפליקציות והשקת מוצרים לסלולר חייבים לכלול ערך מוסף, רוב מתכנתים לסלולר לא מעוניינים להסתפק בפיתוח בלבד- הם רוצים להצליח.
הצלחה בעידן האפליקציות עשויה להיות נגזרת מ-2 גורמים עיקריים – רווח ישיר, ורווח עקיף.
רווח ישיר מאפליקציות, פשוטו כמשמעו – אתם משיקים אפליקציה נוצצת וגובים עבורה מחיר מסוים. המחיר עשוי להיות גבוה כדי לשדר יוקרה או נמוך כדי ליצור מחויבות, אך בשורה התחתונה – זה פשוט לא עובד.
כן, שמעתם נכון. ברגע שהעליתם את המחיר ל-0.99 דולר, קיצצתם כמעט כל אפשרות להרוויח. אם אתם מתכוונים לגבות מחיר מסוים עבור האפליקציה, רצוי שתתחשבו בנתון הבא – 90% מהורדות האפליקציות הן של אפליקציות חינמיות. ולא סתם חינמיות, אלא אפליקציות שהופיעו ב-Top Free Apps של אותה מדינה.
לכן, חשוב שתתמקדו ברווח עקיף מהאפליקציות. התייחסו לאפליקציות כענף שיווקי לעסק שלכם. זה לא אומר שאתם צריכים להתמקד באפליקציות Utilities, המספקות שירות יבש. להיפך, עליכם להחדיר ערך מוסף לאפליקציות שלכם. אפליקציות יבשות פשוט לא עובדות אם הן לא שייכות לגוף מסחרי ענק.
השקיעו בגרפיקה, אפילו יצרו משחק מדליק. אל תהיו טיפוסיים – צאו מהשגרה.
אם אתם רוצים להצליח, אתם חייבים להיכנס לTop Free Apps, שההשתייכות אליו מושפעת מ-4 גורמים:
1. מס' ההורדות היומי
2. מס' השימושים היומיים
3. מועד כניסת האפליקציה לאפסטור (אפליקציות חדשות מקבלות תקדים על ישנות).
4. ה-Rating, כמות הכוכבים שהאפליקציה קיבלה.
קל לראות שהמפתח להצלחה באפסטור הוא שיווק ויראלי, או יותר נכון – שיווק ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק (אם האפליקציה מיועדת לקהל צעיר יותר, התמקדו ברשתות חברתיות הפונות לגיל הצעיר יותר).
הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא לא להסתמך על עצמכם ולא להסתמך על חברות לקידום אתרים, אלא לפנות לחברה המתמחה בשיווק אפליקציות גרידא.
עלות השקעה בשיווק וירטואלי לעסק המשווק אפליקציה היא בסביבות 30,00 ₪, וכמות ההורדות היומי של אפליקציה בטופ בישראל הוא 5,000. עשו את החישוב בעצמכם.
פיתוח אפליקציות לאייפון
פיתוח אפליקציות לאייפון (כמו גם פיתוח אפילקציות לאנדרואיד) הפך לתחום מבוקש ואטרקטיבי, המאפשר למשתמש להגיע אל מה שהוא צריך במהירות וביעילות ולבעלי העסקים למקד את השיווק בקרב הצרכנים הפוטנציאלים.
ההבדלים בין פיתוח אפליקציות לאייפון ובין פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, הינם טכניים בעיקר: מערכות הפעלה שונות, שפת תכנות ופיתוח, ואופן הנגשת האפליקציה למשתמשים. בעוד חלק מחברות פיתוח האפליקציות יודעות לספק פיתוח אפליקציות לאייפון או לאנדרואיד, אצלנו ב Buildapp יודעים לפתח אפליקציות לשתי הפלטפורמות באותה רמה של מומחיות.
שלב 1: הגדרת הקונספט
ב-Buildapp אנו מפתחים אפליקציות ללקוחותינו החל מהשלב המאוד התחלתי של גיבוש הרעיון הכללי ועד הפיכתו למציאות. בשלב זה אנו מגדירים בשיתוף עם הלקוח את הצרכים עליהם האפליקציה אמורה לענות ומגדירים בעיקר את הפונקציות המרכזיות שיהיו באפליקציה.
שלב 2: אפיון חווית המשתמש
השלב הבא הינו שלב ייחודי ל- Buildapp.
זהו השלב בו אנו משלבים את מודל Buildapp, ומפעילים אותו על האפליקציה שבהתהוות. המטרה בשלב זה היא לדמות תרחישים אפשריים של משתמש, על מנת למקסם את חווית המשתמש הסלולרית ולהתאימה לצורכי הלקוח. שלב 3: אפיון טכנולוגי
להמשך פיתוח מוצלח של האפליקציה. בתום שלב זה נדע, בין השאר, את: שלב זה מקשר בין הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה למבנה הקונספטואלי שלה, ומהווה את הבסיס ל
- סוג המידע שיוצג באפליקציה
- טווח הפונקציות שיהיו זמינות
- סדר העדיפויות להצגת מידע ופונקציות, ועוד …
שלב 4: עיצוב ממשק משתמש
בהתייחס לכלל תסריטי השימוש האפשריים, נעצב עבורך ממשק משתמש קל, נוח ופשוט לשימוש, ממשק שיעורר מעורבות (engagement) בקרב לקוחותיך ויניע אותם ליצור עימך קשר. לעיצוב ממשק המשתמש משקל רב ומכריע בשימוש המשתמשים באפליקציה לאורך זמן!
שלב 5: פיתוח ובדיקות
בשלב זה הקונספט קורם עור וגידים ומתחיל שלב קידוד האפליקציה. הצוות שלנו כולל מפתחים, בודקים ומנהלי פרויקטים מנוסים מהשורה הראשונה בתחום, העובדים לפי טכנולוגיות ושיטות העבודה החדשניות ביותר הקיימות כיום לפיתוח אפליקציות.
שלב 6: רישום ושיווק האפליקציה
באם מדובר באפליקציה למשתמשי קצה או לעסקים, אנו נבצע עבורך הליך רישום מסודר בחנויות המתאימות (App Store / Android Market) לצורך קבלת אישור וחתימה מהיצרנים. לאחר מכן, נעמוד לצידך גם בשלב השיווק של האפליקציה ו"דחיפתה" למשתמשים. ב- Buildapp אנחנו דואגים גם לזה.
מפתחים את העסק שלך
פיתוח אפליקציה לאייפון או אנדרואיד מאפשר לצרכן המשתמש בסמארטפון שלו לקבל מידע בכל נושא, החל מחיפוש מספרי טלפון של בתי עסק ועד לשעות פתיחה של קניונים.
אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ בחינם, בה תוכל לבחון את השירות שלנו, ואנו את הפיתרון המתאים לצורך שלך. לאחר מכן, באמצעות פיתוח אפליקציה לאייפון או פיתוח אפליקציה לאנדרואיד המיוחדת לבית העסק הספציפי שלך תוכל לזכות באפליקציה מנצחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה